A Gattyán György érdekeltségébe tartozó Docler Holding által tulajdonolt 17 társaság beolvad egy tizennyolcadikba. Ezzel összességében közel 22, 8 milliárd forintos tőkehiányt sikerült eltüntetni. A cikk eredetileg laptársunk oldalán, az jelent meg. Gattyán György Magyarország második leggazdagabb embere a legfrissebb 100-as toplista szerint – mely a lapcsoportunkhoz tartozó Piac&Profit november-decemberi nyomtatott számával együtt jelent meg. A nagyvállalkozó 280 milliárd forintosra taksált vagyona alig 30 milliárddal maradt el a listavezető Csányi Sándorétól, az OTP Bank elnök-vezérigazgatójáétól. Újabb profiltisztítás. Fotó: Docler Holding A Gattyán érdekeltségébe tartozó, luxemburgi bejegyzésű Docler Group 2018-as forgalma 351, 4 millió eurót tett ki (ez a 2018-as átlagos MNB-középárfolyamon 112 milliárd forinttal ért fel), az eredmény pedig meghaladta a 7 milliárd forintot. A Forbes 100 legértékesebb, teljesen magyar kézben lévő cég listája szerint a Docler Holding bevétele 2019-ben 389, 8 millió euróra ugrott, a cég eredménye viszont veszteségbe fordult, az -65 millió lett.
Andy Vajna állami hitelt kap a TV2 megvásárlásához. A Magyar Telekom eladta az Origót, és szerződést bontott Ákossal az énekes nőkkel kapcsolatos kijelentései miatt. A kormány ezt nem hagyta szó nélkül, felbont minden mobilinternet-előfizetést a céggel. Gattyán György és egy nyugdíjas közszolga is pert nyertek az állam ellen Strasbourgban. Ez volt a héten a gazdaságban. Gattyán nem haragszik Magyarországra Az Európai Bíróság szerint nem tekinthető adóelkerülésnek az, hogy Gattyán György cége a internetes erotikus oldal működtetését egy másik uniós tagországba helyezte át azért, mert ott alacsonyabb az áfakulcs. A Docler-csoport a jövőben is stratégiai partnerként tekint Magyarországra. Sávos cafeteriaadó és sávos nyitva tartás Sávos cafeteriaadót akar a kormány, amivel a kormánytisztviselők járnak jól. Sávos nyitva tartást akar a KDNP, amivel szerintük a családok járnak jól. Drágább lesz a kötelező biztosítás, Budapest törlesztett Brüsszelnek, a pornókirály a leggazdagabb magyar. Ez volt a héten a gazdaságban.
Kizárólagos tulajdonosaként 2019 szeptemberéig a Gattyan Group Societe á responsabilité limitéé volt bejegyezve, akkor került át a Docler Holding S. á r. l. -hez. A 2019-es évet 42, 3 millió forintos veszteséggel zárta, aminek következtében az ő saját tőkéje is mínuszba (-25, 3 millió) ment át. A fentiek alapján tehát arra lehet következtetni, hogy 2020-ban akár meginoghat Gattyán Györgynek a 100 leggazdagabb magyar rangsorában 2019-ben elfoglalt "ezüstérmes" helyezése. Hiszen mögötte alig 10 milliárd forinttal volt lemaradva Mészáros Lőrinc, igaz, az ő pozícióját meg idegenforgalmi érdekeltségeinek járvány miatti nagyfokú hátraarca ronthatja.
Épülettervek/ Örökség Megkezdődik az egykori MÁV Nyugdíjintézet műemlék épületének helyreállítása, mely során a bérpalota szállodává alakul át. A köznyelvben (Állami) Balettintézetként, ritkábban Drechsler-palotaként ismert Andrássy út 25. rehabilitációjára hosszú évtizedek óta várhattunk, hiszen majd húsz éve üresen áll az épület. A jelenlegi generáltervezői munkát a Bánáti + Hartvig Építész Iroda végzi, honlapunkon az Ő írásukkal mutatjuk be a készülő felújítást. A bérház 1883–1885 között épült Lechner Ödön és Pártos Gyula tervei alapján. Az épület vázlatrajzai arról tanúskodnak, hogy a koncepció és a részletek kidolgozása terén Lechneré volt a főszerep. Ebben az időszakban Lechner még nem talált rá saját hangjára, a későbbi építészetében markánssá váló "magyar szecessziós stílusra". A bérpalota a francia reneszánsz stílusjegyeit viseli magán. Lechner stíluskeresésének ugyanakkor fontos állomása volt a MÁV Nyugdíjintézetének épülete, amelyen az építész újító, kísérletező törekvései is megjelennek: a homlokzaton például nagy mennyiségben alkalmazott mesterséges épületkövet, melyhez bár nagy reményeket fűzött, a későbbiekben azokat nem használta ilyen mennyiségben.
Ebben az esetben is a lechneri építészet vizsgálata, Lechner későbbi épületeinek tetőszerkezeti kialakítása adott iránymutatást. Ily módon az általa a későbbiekben használt Zsolnay kerámiák formaképzését követő, transzparens sáv jelenik majd meg a Drechsler-palota tetősíkjában, szabad utat engedve a természetes fénynek. 7/18 Hasonló építészeti és technikai értéket képvisel a belső udvar fedését szolgáló feszített hártyaszerkezet, amelyet térben hajlított, edzett, hőszigetelő üvegezés egészít ki. A transzparens nyeregfelület buborékszerűen fesztül ki a belső udvar falai között, megvalósulása igazi attrakciót ígér. A Drechsler-palota rekonstrukciója régi adósság, mely mostani megvalósulásával méltó formát biztosít Lechner Ödön korai korszakában tervezett és épült bérházának. Bánáti + Hartvig Építész Iroda A szöveg az épület tudományos dokumentációja és értékleltára, illetve műleírása alapján készült. Előbbi összeállítói Hadik András és Fehérvári Zoltán. Szerk. : Pleskovics Viola
A hangverseny stílusosan a Don Giovanni nyitányával indít. Az ezt követően felcsendülő hét mű pedig az operában megjelenő jellegzetes zenei karakterekhez kapcsolódik. A Rivolgete a lui lo sguardo kezdetű hangversenyária - egy, a Così fan tuttéból kimaradt részlet - akár Don Giovanni hiányzó áriája is lehetne. A kicsapongó nemes alakjához két másik zenei részlet is kapcsolódik: a főhős erőt és magabiztosságot sugárzó karakterét, valamint a hölgyeket megbabonázó sármját jeleníti meg a Jupiter-szimfónia első tétele és a közvetlen közelében keletkezett Un bacio di mano hangversenyária - amelyek között tematikus rokonságot is felfedezhetünk. Az opera démoni hangulatával rokon a Così dunque tradisci kezdetű basszusária, illetve a d-moll zongoraverseny első tétele. Egyértelműen Leporello alakjához köthető Mozart C-dúr vonósötöse, Donna Anna zenei világát pedig a Davide Penitentéhez született Tra l'oscure ombre funeste kezdetű szopránária mutatja be. A hangverseny befejezéséül a Don Giovanni első felvonásának fináléja szólal meg, mely a mozarti életmű egyik legkomplexebb zárójelenete: egy tipikus "imbroglio" szituáció, magyar egyszerűséggel a totális zűrzavar pillanatai, egyúttal az érzelmek drámai összecsapása.
A tetőbeépítéssel az étterem és a bár új, kortárs karaktert kapott. Az utcai oldalakon a gerincig tart az eredeti tetősík, a belső részen egy acél keretvázas tartószerkezeten nyugvó, szabadon formált, emelkedő "lepel" rejti magában a kétszintes beépített teret, közepén az üvegtető felett nyitott belső udvarral, magába rejtve a gépészeti berendezéseket is. A lepel kétszer görbült felületét a műemlékhez illeszkedő, egyedi, kiselemes, PREFA lemezfedés borítja. Formája a belső galéria kilátópontja felé emelkedik, oda, ahonnan a bazilika és a budai oldal a legszebben tárul fel. A galériaszintről a bár Andrássy úti frontja felett látunk át úgy, hogy közben a nyitott udvaron át az alsó szintekre is betekinthetünk. A galériaéttermet és a tetőtéri fogadószinti bárt kétszintes konyha szolgálja ki. Az utcáról láthatatlan, a gerincvonalat tartó, emelkedő, középen az udvarral átlyukasztott lepel szabad formájával tudott választ adni a funkcionális és alapterület-igényekből, utcaképi előírásokból, a kilátási pozíciókból adódó bonyolult feladatra.
E jelenet logikájából származó lezáratlansága egyben meghívás is az opera - reményeink szerint - nem túl távoli, teljes egészében való előadására. Rendező: Müpa, Budafoki Dohnányi Zenekar
Hírlevél feliratkozás Hová és kinek küldjük az értesítést? Az alábbi mezők kitöltése nem kötelező, de segíti vele portálunk szerkesztését: Kérjük, alább adja meg, hogy Ön milyen szakterületen dolgozik (több is megjelölhető).
azzurro-design Published on Dec 17, 2020 Közel két évtizede a lappiacon Igaz történetek és mértékadó értékelések a magyar milliárdosokról. Jövő májusban ismét megjelenik A 100 legg... Published on Dec 17, 2020 Közel két évtizede a lappiacon Igaz történetek és mértékadó értékelések a magyar milliárdosokról. azzurro-design Advertisement